Arter Yayınları’nın 50. Kitabı: “KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda”

Arter yeni sezonda kapsamlı bir KP Brehmer (Berlin 1938–Hamburg 1997) retrospektifine yer veriyor. Sanatçının pratiğinden geniş bir seçkiyi bir araya getiren ve küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği KP Brehmer: Büyük Resim başlıklı sergiye KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda başlıklı bir de kitap eşlik ediyor. Sanatçının üretiminde öne çıkan kavram, tema ve düşüncelere derinlemesine bir bakış sunan KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda kitabı, Arter’in kuruluşunun 10. yılında, Arter Yayınları’nın 50. başlığı olarak sergi paralelinde okuyucuyla buluştu.

Arter’in Neues Museum Nürnberg, Hamburger Kunsthalle ve Kunstmuseum Den Haag ile birlikte, Kulturstiftung des Bundes’ın (Almanya Federal Kültür Vakfı) mali desteğiyle gerçekleştirdiği ortak yapım projesi bağlamında yayımlanan KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda, Alman sanatçı KP Brehmer’in 1960’lardan 1990’lara uzanan üretimine odaklanan kapsamlı bir kaynak ortaya koyuyor. Sanat dünyasının kendine has figürlerinden biri olan “kapitalist gerçekçi” sanatçının üretiminde öne çıkan kavram, tema ve düşüncelere derinlemesine bir bakış sağlayan kitapta, Eva Kraus, Gregory H. Williams, Petra Roettig, Daniel Koep, Selen Ansen, Michael Glasmeier, Franziska Stöhr, Doreen Mende ve Kilian Fabich’in kaleme aldığı yazılar, Brehmer’in yapıtlarından seçilmiş fotoğraflarla bir arada sunuluyor. Grafik tasarımını Kühle und Mozer’in üstlendiği KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda kitabının Türkçe cildi, Selen Ansen’in küratörlüğünde Arter’de açılan ve ortak projenin son bölümü olan KP Brehmer: Büyük Resim sergisine eşlik etmesinin yanı sıra Arter Yayınları’nın 50. kitabı olma niteliği de taşıyor.

KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda başlıklı kitap, Arter Kitabevi’nden satın alınabilir veya kitabevi@arter.org.tr e-posta adresi üzerinden sipariş edilebilir.

KP Brehmer: Büyük Resim Sergisi Arter’de Devam Ediyor

1960’lardan ölümüne kadar sanat dünyasının kendine has figürlerinden biri olan KP Brehmer çok yönlü yapıtlarında kapitalizm gerçeğini ve medyanın gücünü yorumlar; içinde yaşadığı zamanın toplumsal ve siyasi gerçekliklerini eleştirel, analitik, aynı zamanda deneysel ve nüktedan bir bakışla ele alır. Arter, Neues Museum Nürnberg, Hamburger Kunsthalle ve Kunstmuseum Den Haag iş birliğinde hayata geçirilen proje, KP Brehmer’in özgün konumunu ve yapıtlarının güncelliğini ortaya koyan kapsamlı bir retrospektif olma özelliği taşıyor.

Çeşitli baskı tekniklerini ustalıkla kullanan KP Brehmer, gravür, çizim ve resim gibi farklı yöntem ve araçlar yoluyla yeniden ürettiği buluntu imgeler, sloganlar ve verilerle çalışır. Brehmer’in üretiminden seçilmiş baskı, resim, film ve arşiv malzemelerini bir araya getiren Arter’deki sergi, sanatçının esin kaynaklarını ve çalışma yöntemlerini ortaya koyuyor. 1960’lardan 1980’lere kadar ürettiği farklı seriler aracılığıyla sanatçının yapıtlarındaki form, motif ve tekniklerin çeşitliliğine yer veren KP Brehmer: Büyük Resim, aynı zamanda bu yapıtların sanat tarihindeki referanslarını ve soyut sanat, Pop Art, Fluxus ve Kapitalist Gerçekçilik gibi akımlarla yakınlıklarını açığa çıkarıyor.

KP Brehmer: Büyük Resim, sanatçının yapıtlarını ve yapıt gruplarını üretiminde öne çıkan farklı kavramlar ve motifler etrafında bir araya getiriyor. Kronolojik bir düzenden ziyade, gündelik yaşamın kayıt altına alınması, ulusal semboller ve değerler, propaganda, veri yönetimi, medya manipülasyonu ve basmakalıp temsiller, renk sembolizmi, tüketim kültürü ve sanatta soyutlama gibi temaların izini sürüyor. Serginin başlığı, kitlesel çoğaltım ve tüketim çağında bir imge üreticisi olarak sanatçının toplumsal rolünü ve politik konumunu öne çıkarmayı amaçlıyor. Bir yandan Brehmer’in görselleştirme pratiğine atıfta bulunurken, bireylerin bu süreçleri daha geniş bir açıdan görebilmeleri ve eleştirel düşünme imkânını yeniden elde edebilmeleri için mesafelenmenin gerekliliğine işaret ediyor. Brehmer’e göre bu mesafelenme, ideolojilerin sebep olduğu kolektif körlüğün de farkına varılması anlamına geliyor.

İlginizi Çekebilir

istanbul escort bayan