İmajların Okunurluğu: Bir Görsel Hegemonya Eleştirisi

Okuryazarlık, her tür hegemonya ve kast ayrıcalığıyla etkin bir biçimde mücadele ederek, her zaman bilginin demokratikleşmesinin bir aracı olmuştur. Ne var ki okunurluk sadece yazılı metinlerle sınırlanmaz. 1920’lerde, Bertolt Brecht ve Walter Benjamin, iktidarın yeni görsel gerçekliklerini deşifre etmek için okuyan bir bakış ihtiyacına dikkat çeker. Bugün söz konusu geleneği devam ettirmek metin ve imaj arasındaki ilişkileri sorgulamak anlamına gelir. Öyleyse imajların bir grameri var mıdır ? Görünürü okunura indirgemenin riskleri nelerdir ? Fenomenoloji, göstergebilim, ikonoloji ve eleştirel teori gibi, bizi yeni görsel gerçekliklerde yönlendirecek birçok kaynak bulunmaktadır. Şu halde yeni algı normları karşısında nasıl bir özgürleşmeden bahsedilir? İçinde bulunduğumuz zamanla eleştirel bir ilişkiye girmek için başka araçlar geliştirebilir miyiz? İmajlar, birleşik bir dünya-imgesi yerine, çoğul ve dağıtılmış bir görüşün yeri olabilir.

Emmanuel Alloa İsviçre Sankt Gallen Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde öğretim üyesi, Basel Eikones NFS Bildkritik Enstitüsü’nde araştırmacı ve Paris 8 Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü’nde öğretim görevlisidir. Fransız ve Alman fenomenolojisi, çağdaş felsefe, estetik ve politika ilişkileri üzerine çalışmaktadır. Birçok uluslararası araştırma merkezinde (Kunthistorisches Institut de Florence, New York Columbia Üniversitesi, Meksika Michoacana Üniversitesi, Weimar Bauhaus Üniversitesi ve Viyana Üniversitesi) davetli profesör olarak bulunmuştur. Eserleri için 2016 Yılında Latsis ödülüne, 2019 yılında Aby Warburg ödülüne layık görülmüştür.

Etkinlikler ücretsizdir. Ücretsiz etkinliklerde katılım sayısı sınırlı olup etkinlik davetiyesi 1 saat öncesinden Akbank Sanat Danışma’dan temin edilebilir.

SEMİNER

9 Nisan 2019 Salı 18:30

Akbank Sanat

İlginizi Çekebilir

süperbetin giriş