Sanat Tarihi Seminerleri: “Başka Bir Sanat Tarihi Mümkün mü?”

Türkiye’de modernleşmenin taşıdığı özgüven eksikliği sanata da yansımış ve Türkiye’deki sanat da bu özgüven eksikliği üzerinden tarif edilmiştir. Türkiye’de plastik sanatlar tarihini kaleme alan ressamların, özellikle de Nurullah Berk’in yazılarının incelenmesi hâlinde, Türkiye’deki sanatın hep kronolojik olarak Batı’dan geri olduğunun vurgulandığı görülür. Çoğu sanatçılar tarafından yazılan bu kitaplarda problematik olan bir başka nokta da Türkiye’de 1950’li yıllara kadar modern sanatın gruplar/akımlar üzerinden tarif edilmeye çalışılmasıdır. Halbuki Türkiye’de modern sanatın tarihini eksiksiz yazabilmek, gerek figür gerek manzara gerek kadın üzerinden öyküler anlatmayı gerektirir. Modernleşmenin çeşitli sembollerinin olması gibi, Türkiye’de plastik sanatlar tarihi de semboller üzerinden ilerlemiştir. Önce Nurullah Berk tarafından yazılan daha sonra piyasanın oluşumuyla yeniden Berk’in söylemlerini tekrarlayan metinlerde ise bu semboller görmezden gelinir; kendini arzu ettiği yerde, arzu ettiği sanat hareketlerine yakın olarak konumlandırmak yeğlenir. Bu konuşma dizisi, ulus-devlet ilişkisi; kadınların konumu; sanat-edebiyat ilişkileri; kanon oluşumu ve müzelerin rolleri üzerinden sanat tarihi yazımını tartışmaya açmayı hedeflemektedir.

Moderatör: Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu

22 Kasım 2018 – 9 Mayıs 2019

Detay: http://www.akbanksanat.com/